Nyheder fra DBI
Vær altid opdateret
Tilbage

Vejledning 22, Halmfyringsanlæg

2. udgave. Juli 1986
40 sider

Du kan købe vejledningen som e-bog hos Molio her.

Se Rettelsesblad til DBI vejledning 22 side 6 .

Se Rettelsesblad til DBI vejledning 22 side 29 .


Indledende beskrivelse:
Formålet med udarbejdelsen af vejledningen har været at begrænse antallet og omfanget af brande i halmfyringsanlæg.

Som grundlag for den foretagne revision ligger de erfaringer, som er fremkommet i perioden siden juni 1980, hvor vejledningen blev udsendt første gang.

Se et preview af vejledningen her:

(hvis du ikke kan se previewet skal du først acceptere at vi må lægge marketing cookies på din pc, obs dette lægger også statistik cookies på din pc)





Denne reviderede vejledning adskiller sig på væsentlige punkter fra den 1. udgave, idet der nu er kommet et afsnit om opstilling af halmbearbejdningsanlæg.

Vejledningen er inddelt i 10 hovedafsnit:

Første afsnit omhandler sammenhængen med lovgivningen inden for tilgrænsende områder.

Andet afsnit omhandler de udtryk og betegnelser, der er anvendt i vejledningen.

Tredje afsnit handler om indretning af halmoplag.

Fjerde afsnit handler om, hvordan man kan opstille et halmfyringsanlæg, dvs. de bygningsmæssige krav.

Femte afsnit behandler kravene til aftrækssystem og skorsten.

Sjette afsnit handler om anlægssikkerheden, dvs. kedel, ekspansionsbeholdere m.v.

Syvende afsnit handler om almindelige brandforebyggende foranstaltninger.

Ottende afsnit indeholder kravene til anlæg, der ikke er underlagt den frivillige kontrolordning.

Niende afsnit indeholder kravene til anlæg, der ikke er installeret efter anvisninger i afsnit 1 – 8.

Tiende afsnit bestemmelserne om drift, vedligeholdelses og pasning.

Rækkefølgen har til dels fulgt den tidligere udgave af vejledningen, og de nye afsnit er placeret, hvor de naturligt falder ind i sammenhængen.
DKK 155,00
(medlem)

DKK 186,00
(ikke medlem)

Brandteknisk vejledning 22
Varenummer: 1122
OPRET DIG SOM BRUGER OG HOLD DIG OPDATERET PÅ NYHEDER OM BRAND OG SIKRING