Nyheder fra DBI
Vær altid opdateret
Gå til Nyhedsoversigten

Ny App til Digitalt Beredskab og Digital Egenkontrol

Udgivet: 15. marts 2019

Snart kommer den nye App fra DBI, der giver nem adgang til både Digital Egenkontrol og Digitalt Beredskab. Den gør arbejdet med løsningerne hurtigere og endnu mere brugervenligt.

Gem artikel Artikel gemt

Mulighed for at arbejde i Digital Egenkontrol og Digitalt Beredskab, selvom du er offline. Hurtigere opgaveløsning. Endnu mere brugervenligt design og brugerflade. Det er nogle af de fordele, brugerne af Digital Egenkontrol og Digitalt Beredskab kan se frem til med App’en ’Brand & Sikring’, der kommer i foråret og gør det muligt at arbejde direkte i de to løsninger fra telefon og tablet.

- Ideen er at samle de to digitale produkter i én App-løsning, som man kan bruge i stedet for de eksisterende browser-baserede løsninger, og som giver adgang til begge systemer via ens login, siger Rasmus Juulsgaard Mathiasen, der er projektleder i afdelingen Digitale Services hos DBI.

Hurtigere arbejde og evakuering

App’en arbejder meget hurtigere end browseren. Så når man f.eks. anvender Digital Egenkontrol til at udfylde skemaer, udføres jobbet hurtigere. Derudover indeholder App’en en indbygget QR-scanner, som gør, at man ikke skal bruge tid på at åbne en separat scanner for at scanne QR-koden og logge ind på det anlæg eller objekt, man ønsker at udføre dokumentation på.

- Information gemmes også lokalt på smartphonen og sendes automatisk til databasen. For Digital Egenkontrol betyder det, at man ikke risikerer at miste data, hvis forbindelsen til nettet ryger, eller hvis der ikke er netadgang, mens det for Digitalt Beredskab betyder, at beredskabsplanen er lettere at brede ud, og at alle medarbejdere hele tiden har virksomhedens beredskabsplan og instruktioner i lommen. Derudover er der mulighed for at aktivere en forudbestemt hændelse fra beredskabsplanen via telefonen – f.eks. evakuering. Det giver bl.a. mulighed for en hurtigere og mere effektiv evakuering og hændelseshåndtering, forklarer Rasmus Juulsgaard Mathiasen.

Flere funktioner i fremtiden

App’en optimerer yderligere en række funktioner og arbejdsgange og er med til at øge brugbarheden og værdien af de to digitale løsninger, den indeholder.

- De to løsninger er allerede meget brugervenlige, men med App’en forbedrer vi det parameter yderligere. Med en App er det også lettere at tilføje nye systemer i fremtiden, og vi har allerede nye ideer, som vi arbejder på, siger Rasmus Juulsgaard Mathiasen.

App’en har været undervejs siden efteråret og findes til både iPhone (IOS) og Android.

Digital Egenkontrol

Digital Egenkontrol er oprindeligt et driftsværktøj til ABA- eller AVS-anlæg, men kan tilpasses stort set hvilken som helst rutinepræget vedligeholdelses- eller serviceopgave. Løsningen er digital og anvendes fra smartphone eller tablet ved hjælp af QR-koder. Dermed udføres eftersyn, rapportering og arkivering i én og samme arbejdsgang. Læs mere (https://brandogsikring.dk/dbi-egenkontrol/)

Rasmus Juulsgaard Mathiasen

Rasmus Juulsgaard Mathiasen

Produktansvarlig – DBI Egenkontrol

Tlf.: 21 21 82 36

rjm@brandogsikring.dk

Relaterede artikler

OPRET DIG SOM BRUGER OG HOLD DIG OPDATERET PÅ NYHEDER OM BRAND OG SIKRING